සොයන්න බලන්න

නාටක හා වෙස් මුහුණූ කලාව

♦️පැරැණි පොත්පත්වල සඳහන් ආකාරයට මහා සම්මත රජුගේ අග බිසවට සෑදුනු දොළක් සංසිඳවීම සඳහා මහාසම්මත රජුගේ ඉල්ලීම පරිදි සක්‍ර දේවේන්ද්‍රයා විසින් මහා විශ්වකර්ම දිව්‍ය පුත්‍රයා ලවා සාදවන ලද්දක් බව සඳහන් වෙයි .මෙතැන් පටන් ආරම්භ වූ කෝලම් නර්තනය පහතරට නර්තන සම්ප්‍රදායන් පැවත එන්නක් ලෙස පෙන්වා දෙන්න පුළුවන් .

 ♦️මෙම වෙස් මුහුණු කලාව සඳහා විශේෂිත වූ ලී වර්ග යොදා ගනී .ඒවා කල් පවතින ලෙස ද තෝරාගැනීම විශේෂිත වෙයි .අඩු බරකින් යුක්ත කල්පවතින වෙල් කදුරු හෝ රුක්කත්තන මේ සඳහා යොදා ගනී . නාග රාක්ෂ හා ගුරුළු රාක්ෂ මෑත කාලයේත් තොවිල් වලට ද භාවිතා කරයි . මේවා අතීතයේ යුද උපක්‍රම සඳහාද භාවිතා කල බව කළ බව පොතපතෙහි සඳහන් බව විශේෂයෙන් දන්වා දිය යුතුය .

 🎭ප්‍රධාන වශයෙන් නාට්‍ය සඳහා ගැන එන්නේ 
 1.කෝලම් වෙස් මුහුණු 
 2.ගැට වෙස්මුහුණු 

 ❤️ මෙහිදී ගැට වෙස්මුහුණු කලාව ලෙස හැඳින්වෙන්නේ මිනිස් මුහුණට සමාන වන ප්‍රමාණයෙන් සාදන ලද කුඩා වෙස් මුහුණකි .මෙම වෙස් මුහුණ මගින් තමා ගේ මුහුණ පමණක් වැසෙයි . උදා; ජසයා, ලෙන්චිනා , නොංච්, අණබෙර වැනි චරිත පෙන්වා දෙන්න පුළුවන් ..

 ♦️♦️මේ අනුව මෙසේ වෙනත් විවිධ චරිත අවස්ථා පෙන්වා දිය හැක .කෝළම් මුහුණු චරිත, රාජ සභා, රාක්ෂ මුහුණු ලෙස කොටස් තුනකට බෙදිය හැකි වේ. තත්කාලීන චරිත - නොංචි, ජසයා, ලෙන්චිනා, ආරච්චි, හේවා, පොලිස් වැනි. රාජ සභා - නළු කීර්ති, මනමේ බිසව වැනි. රාක්ෂ මුහුණු - නාග රාක්ෂ, ගුරුළු රාක්ෂ, කව රාක්ෂ , මරු රාක්ෂ වැනි. තවද මෙම කෝලම් නාටක මගින් හාස්‍ය රසය උත්පාදනය වන අතර මිනිසුන්ගේ ආචාර ධර්ම ද සනාථ වේ .ගමේ සියලු දෙනා රැය පහන් වන තුරු පහන් වන තුරු එක්ව නරඹන මෙම නාටකය සිත් සටන් මනදොළ පිනවයි . අද වන විටත් මෙම වෙස් මුහුණු කලාව ශ්‍රී ලාංකීය කෝලම් නාටක රඟමඩලේ දකින්නට පුළුවන් . ඉහත සඳහන් ආකාරයට වෙස්මුහුණු කලාව ශ්‍රී ලාංකීය පූජා විධි රටාවේ හා නර්තන මෙන්ම නාටක අවස්ථා සඳහාද උපයෝගී කර ගනී .එමෙන් ම විදේශීය රටවල ද මෙම වෙස් මුහුණු කලාව දක්නට පුළුවන් .අපේ දේ රැකගෙන ඉදිරි අනාගතයේදී මෙම උතුම් කලාව රැකේවා යැයි අපි පතමු .

No comments:

Post a Comment

Popular posts